Olin tänään koululla syömässä ja haalaripukuisia ihmisiä liikkui jo kaduilla aika liuta. Aurinko paistoi ja istuskeltiin pihalla ja katseltiin ohi kiiruhtavia ihmisiä. Tuli niin vappufiilis. Suunnittelin jo vähän vappumenytäkin. Sunnuntaina meille tulee maalle mun hyvä kaverini ja hänen jätkäkaverinsa. Miehet eivät ole aiemmin tavanneet toisiaan, joten toivottavasti kaikki menee hyvin ja miksei menisi. Tarkoituksena olisi tehdä munkkeja ja rosetteja, ja jos innostusta riittää niin vielä tippaleipiäkin. Niitä en olekaan aiemmin tehnyt, mutta kai niitäkin voi itse tehdä. Täytyy vain hakea joku resepti ja ohje netistä ja ei kun kokeilemaan. Perinteiseen vappuruokaan kuuluu tietty myös nakit ja perunasalaatti. Sitten tarkoituksena on tehdä vielä joku vihersalaatti ja laittaa sinne sekaan marinoituja valkosipulinkynsiä ja juomaksi tietenkin simaa ja sen lisäksi punaviini. Kaverini lupasi tuoda jonkun suolasen piirakan ja mä voisin sitten vielä hankkia vaikka jotain dipattavaa. Kukaan ei varmaan kaipaa mitään rasvaista noiden leipomusten jälkeen, joten sipsejä taitaa olla turha ostaa, mutta naposteluporkkanat tekevät varmaan kauppansa.

Olin tänään taas illalla uimassa ja tulin aika hetki sitten. Tunnin verran olin altaassa, kuten tarkoituskin oli ja sitten saunan kautta kotiin. Nyt varmaan pitäisi kaivaa kaapista jotakin syötävää. Uimisen jälkeen kun tulee aina tuhoton nälkä ja uni. Se on siinä suhteessa aika erikoinen liikuntamuoto, koska minkään salin tai lenkin jälkeen ei ruoka ole ensimmäisenä mielessä. Nyt siis syömään...