Olin tänään koko päivän kiertelemässä tulevaa kotikaupunkiani yrittäen löytää itselleni sopivaa kämppää, jossa voisin viihtyisästi eleskellä seuraavan vuoden. Kävin tutustumassa kuuteen kämppään ja kaksi niistä oli ihan kohtuullisia, joista yhden sitten valitsin ja vuokranantajat suostuivat vuokraamaan sen mulle. Vuokranantajat on itse asuneet siinä kämpässä tähän asti, mutta ovat nyt muuttamassa siitä tilapäisesti muualle. Kämppää oli vähitellen laitettu kuntoon ja viimeiset remontit on valmiina heinäkuun aikana. Taloyhtiölläkin on menossa parvekeremontti, joka varmaan kohtuu pian valmistuu, mutta vielä ei parveke ole käytössä. Neliöitä asunnossa oli 53,3, joten aika mukavasti yhden ihmisen tarpeisiin ja vuokraa siitä pyydettiin 450 €. Ei siis halpa, mutta ei mitenkään kalleimmasta päästäkään.

Se mikä mua eniten ihmetyttää on se, ettei ihmiset viitsi järjestää edes pahimpia sotkuja pois kämpistään, vaikka tietävät, että siellä on näyttö. Tää minkä mä vuokrasin, oli ihan siisti, mutta yksi näkemäni oli aika kauhistus. Sänky tietenkin petaamatta, noin viisi tyhjää maitotölkkiä ja muuta ruuan ripettä tiskipöydällä, likaiset astiat tietenkin pitkin keittiötä, riisutut housut mytyssä keskellä olohuonetta, olohuoneen pöydälle oli kerätty koko kuun likapyykki ja kaikki tavarat muutenkin hujan hajan. Mäkään en oo mikään siisteysintoilija, mutta kyllä mä nyt pikasiivouksen teen, jos joku on tulossa kylään, vieras tai tuttu. Piilotan kaikki ylimääräisen rojun työntämällä sen kaappeihin, sängyn petaus ja vaatteiden keräys. Aikaa kuluu muutama minuutti ja se erehdyttää ihmiset kuvittelemaan, että mulla olisi jotenkin siistiä. Mutta sitäkään eivät kaikki olleet vaivautuneet tekemään. Aika outoa!

Nyt on aika kiva olo, kun olen löytänyt itselleni kämpän. Ei tarvitse stressata sitä, että mistä mä saan kivan kämpän. Enää on oman asunnon vuokraus, tai siis mun vanhempien asunnon, jossa mä oon tähän asti asunut. Yksi tyttö vanhempineen tulee sitä ensi maanantaina katsastamaan. Toivottavasti ne ottaisivat sen, niin sekin murhe olisi poissa päiväjärjestyksestä. Ja huomenna kasvimaiden perkaukseen....