Tai siis ei sen mun ole, vaan mun vanhempien. He siis antoivat mulle tehtäväksi hommata vuokralainen siihen asuntoon jossa nyt asun, mutta mielellään ilman välitystoimistoa, jottei tarvitse maksaa heille yhden kuukauden vuokraa. Oon muutamana päivänä soittanut sitten niille, jotka ovat sanomalehdessä ilmoittaneet haluavansa vuokrata keskustasta yksiön. Tänään sitten tärppäsi.

Ainoa ongelma on vain se, että olen nyt vuokraamassa tota kämppää ilman, että mä näen tätä vuokralaista ennen kuin vasta sitten, kun tarkoituksena on jo luovuttaa kämpän avaimet. Vuokralainen asustelee aika eri puolella Suomea ja on tulossa Turkuun seuraavan kerran vasta muuttokuormansa kanssa. Kohtuutontahan olisi vaatia häntä ajamaan monta tuntia vain tullakseen näyttämään naamansa. Mutta naamakerroin on kuitenkin se ainoa takuu siitä, että vuokra tulee maksetuksi ajallaan, kun luottotietoja on yksityisen vaikeampi tarkastaa. Mistä mä voin olla varma, että kyseessä on tosiaan rauhallinen ja kiltti opiskelijatyttö eikä taustalla ole mikään huumehörhö tai paritusringin jäsen. Toisaalta onko sillä mitään väliä, mitä vuokralainen asunnossa tekee, jos se vaan maksaa nätisti vuokransa? Kai se taloyhtiö sen vuokralaisen sitten pois ajaa, jos kämpässä vietetty elämä on muita häiritsevää. Autopaikka on vielä vuokraamatta, joten kiinnostuneet voivat ilmoitella itsestään.