Tiistaina olin taas tämän viikon uintireissulla. Nyt oli vihdoinkin järvi jo hieman jäässä ja järvessä oikea avanto. Avanto muistutti kyllä syksyn ensiavantoja, koska jää oli ohutta ja avanto aika laaja. Mutta vesi silti sopivan kylmää.

Ehkä liiankin kylmää, mitä uimiseen tulee. Mä oon parina kertana yrittänyt pysytellä vedessä edes jonkun sekunnin ja tehdä oikein uintiliikkeitäkin. Koville se vaan ottaa. Menen ensin veteen ja työnnän sitten käsillä itseni irti laiturista ja otan sitten ne tarvittavat kaksi käsivetoa, jotta pääsen takaisin laituriin. "Uiminen" kestää siis enimmillään vain muutamia sekuntteja, enkä varmaan koskaan oo vedessä ollut edes lähimain minuuttia. 25 metrin uiminen tuntuukin siis vielä aikavan utopialta.

Tällä kerralla näin suihkun puolella roikkumassa hanskaat. Jollakin oli siis hanskat käytössä, mutta ei se niitä kertaakaan ottanut saunan puolelle. Ehkä mäkin joku kerta ostan itselleni omat, metallikaide kun siis jonkun verran pelottaa. Nykyään kyllä mies ojentaa ojentavan kätensä, kun olen nousemassa tikkaita pitkin, joten mun ei tarvitse koskettaa kaidetta olenkaan. Tosi herttaista palvelua!